Als klap op de vuurpijl ook Lierop 2 kampioen na spectaculaire overwinning in Veghel

Gezien de resultaten van de laatste weken en het vele puntenverlies bij de concurrenten moest het raar lopen wilde Lierop 2 na een goed jaar de titel niet pakken. De ploeg van Wilbert van de Laar was het hele jaar al sterker dan een groot deel van de concurrentie, maar schoot de laatste weken helemaal uit zijn slof. Met een 7-0, 6-0 en 4-0 overwinning op rij namen de rood-witten een voorschot op de titel, waarna het bij Blauw-Geel 3 eigenlijk niet meer fout mocht gaan.

En om een lang en mogelijk spannend verhaal kort te maken: fout ging het zeker niet meer. Na enkele minuten spelen schiet Ralf van de Laar de uitploeg al op voorsprong: 0-1. Lierop laat er geen gras over groeien en creëert kans op kans. Eerste mist Rob van der Sluijs nog enkele goede kansen maar even later verdubbelt Maarten Vermeulen alsnog de voorsprong. Een lepe steekpass van Chris Filippini wordt door Maarten simpel voorbij de doelman getikt: 0-2. Lierop is tot dat moment nog vrij slordig en moet zelfs even oppassen achterin als Daan Kuipers en Thijs van Heugten elkaar in de problemen brengen, maar na een drinkpauze gaat Lierop er helemaal op en over.

Met een prachtige aanval komt Lierop op 0-3. Rob steekt met een scherpe pass Ralf weg, die de bal simpel breed legt voor het doel voor Tim van Brussel. Die tikt de derde treffer binnen en ziet hoe zijn naamgenoot Tim Swinkels de assist voor de 0-4 even later aflevert. Op rechts loopt Tim slim bij zijn tegenstander weg, legt hij af op Rob en ziet hij Lierop weglopen bij Blauw-Geel. Daarvoor had die vierde treffer al kunnen vallen, als Ralf en Rob iets scherper waren geweest in de afronding. Toch wordt het voor rust nog wat pijnlijker voor de thuisploeg, als ze Tim Swinkels vloeren in de zestien en een strafschop weggeven. Die wordt door voorzitter Ralf beheerst binnengeschoten en dus leidt Lierop met 5-0 bij de rust.

Nadat de spelers een wereldreis hebben gemaakt langs alle velden van Blauw-Geel en ze weer terug zijn op het veld kan de tweede helft met vijf verse krachten beginnen. Hugo Meijer, Jeroen Gubbels, Thijs Bekx, Wietse Maas en Ruben van de Nieuwenhof komen erin en vervangen Tim Swinkels, Daan Kuipers, Maarten, Joep Hoeben en Mart van de Laar. Met deze wissels in de ploeg wordt het spel van Lierop echter wat te voorspelbaar. Er worden in het eerste kwartier na rust weinig kansen gecreëerd aan beide zijden, het grootste gevaar komt van Jeroen die met zijn acties de rechtsback van de tegenstander tot het uiterste drijft, maar er vaak geen vervolg aan weet te koppelen.

Zodoende wordt er na een uur weer flink door gewisseld: Daan, Joep, Tim Swinkels en Mart komen weer binnen de lijnen en vervangen Rob, Tim van Brussel, Thijs van Heugten en Chris. Even later krijgt Tim al snel een goede kans op aangeven van Wietse, waarna het uiteindelijk Ralf is die zijn hattrick completeert en daarmee voor de 0-6 zorgt: vanaf de rechterkant op de rand van de zestien schiet Ralf de bal geplaatst met een mooie krul achter de doelman. De prachtgoal levert hem nog een publiekswissel op als Jonas Heijblom erin komt. Vervolgens zorgt Ruben voor een mooi slotakkoord, als hij slim wegloopt bij zijn tegenstander en de 0-7 raak schiet. Langs de kant en op het veld is men dan allang de tel kwijt en hebben ze inmiddels hele andere dingen aan hun hoofd want: Lierop 2 is kampioen.

Met een fantastische eindsprint, in vier wedstrijden werd er gewonnen met doelcijfers 24 voor en 0 tegen, pakt Lierop 2 een wedstrijd voor het einde de titel. Het feest, alweer het vierde kampioensfeest voor de SV Lierop dit seizoen, is nog tot in de late uurtjes door gegaan. Komende zondag sluiten ze de competitie nog af met een wedstrijd voor de statistieken, om 11:00 moet er nog worden aangetreden tegen NWC 3. Gezien de vorm de laatste weken zou ik zeker zeggen: tot dan!